22 aastat täis koostööd ja pühendumust: M-Partner HR-i teekond

M-Partner HR tähistab oma 22. sünnipäeva – suurepärane võimalus peatuda hetkeks, vaadata tagasi M-Partner HR 22 aastat kestnud teekonnale ja tähistada koos tehtud tööd. Selle erilise numbri puhul vestlesime ettevõtte asutaja ja juhtiva värbamispartneri Marko Udusaarega, et meenutada algusaegu, jagada meeldejäävaid lugusid ja arutada, mida toob tulevik.

Marko jagas mõtteid nii ettevõtte esimestest sammudest kui ka HR-valdkonna muutustest viimase kahe kümnendi jooksul. See postitus viib teid teekonnale läbi nende mälestuste, andes aimu, kuidas M-Partner HR 22 aastat kestnud areng on kujundanud ettevõtte üheks Eesti pikaealisemaks ja kogemuste poolest hinnatud personaliotsingu ettevõtteks.

Algusaastad: teekond Mainorist M-Partnerini

Kui Mainor võttis 90-ndate lõpuaastatel suuna koostööle soomlastega, otsustasid Marko ja tema tiim, et soovivad oma asja edasi ajada iseseisvalt. M-Partneri lugu sai alguse just sellest otsusest – mitte loobuda millestki, mis oli nende endi kätega üles ehitatud ja tundus tõeliselt väärtuslik. “Olime Mainori all üles ehitanud huvitava ja ägeda osakonna, ja kui tekkis võimalus minna oma teed, otsustasime riski võtta ja eralduda,” meenutab Marko. See tähendas suure riski võtmist ja nullist alustamist, kuid nad olid valmis proovima. Nii sündiski M-Partner.

M-Partneri esimestel aastatel koosnes meeskond vaid kahest inimesest, kes tegutsesid Mainori suures majas, väikestes ruumides. Töö kasvas aga kiiresti ning varsti lisandusid veel paar uut inimest, et laieneva töömahuga toime tulla. Algusaegadel keskenduti peamiselt tavapärasele personaliotsingule – otsiti müügijuhte, müügiesindajaid ja tegevjuhte. Kõik toimus väga käsitööna, kus iga samm sõltus otseselt individuaalsest panusest ja valmidusest võtta endale erinevaid ülesandeid. “See oli aeg, kus tõesti kõik sõltus igaühe panusest ja valmisolekust,” meenutab Marko.

Väljakutsed ja muutused: esimesed rahvusvahelised otsingud ning masu aastad

M-Partner HR 22 aastat kestnud teekond on toonud kaasa mitmeid väljakutseid ja suuri saavutusi, mis on kujundanud ettevõtte iseloomu ja vastupidavust. Nende aastate jooksul on ettevõte silmitsi seisnud keeruliste hetkedega, kuid alati suudetud leida lahendusi ja kasvada.

Üks esimesi tõelisi väljakutseid oli rahvusvaheliste otsingute algus. Marko meenutab, kuidas välisotsingud algasid ootamatult ja muutusid kiiresti olulisteks verstapostideks M-Partneri ajaloos. “Üks Eesti logistikafirma ei tahtnud ise Riiga minna tegevjuhti otsima. Nad ütlesid, et Riia on natuke kole koht ja isegi autot ei julge ööseks hotelli jätta.” M-Partneri meeskond võttis aga selle väljakutse vastu ja tegi oma esimese välisotsingu just Lätis.

Sarnaseid seiklusi jätkus ka Leetu, kus Marko meenutab Vilniuses esimesel päeval näinud kalašnikovidega politseinikke, mis tekitas tunde, nagu oleks sattunud täiesti võõrasse maailma. Need olid ajad, mil Balti riigid olid alles arenemas ja turg oli väga ebakindel. “Sellised kogemused jäävad meelde,” jagab Marko. Välisotsingute tegemine väljaspool Eestit oli hoopis teistsugune kui tuttavates kodustes oludes tegutsemine – täis uusi õppetunde ja ootamatusi.

Lisaks olid suured rahvusvahelised projektid, nagu näiteks 100 töötaja leidmine Iirimaa kalatööstusesse, õmblustööstusesse ja hotellindusse tõelised logistilised pusled. Marko meenutab neid ajastuid suure rahuloluga. „See oli aeg, enne Euroopa Liiduga ühinemist, kui inimesed läksid Eestist ära, välismaale tööle sest siin oleks korteri sissemaksuraha teeninud 15 aastaga, seal aga aastaga,“ kirjeldab ta. Sellised projektid olid küll keerulised ja nõudsid palju pingutust, kuid pakkusid ka hindamatuid kogemusi.

Kuigi rahvusvahelised otsingud pakkusid algusaegadel palju põnevust ja uusi kogemusi, keskendub M-Partner täna peamiselt Eesti turule. Just kohalikul tööturul on ettevõttel võimalik pakkuda kõige suuremat väärtust ning luua pikaajalisi kliendisuhteid. Fookus on kohalikel juhtidel ja spetsialistidel, et olla stabiilne ja usaldusväärne partner Eesti ettevõtetele.

Majanduskriisi aastad 2008-2009 tõid M-Partnerile kaasa järgmise suure väljakutse. “75% klientidest palusid, et aitaksime neil töötajatest vabaneda, kuid teha seda tasuta,” meenutab Marko. Majanduskriis mõjutas kogu tööturgu ja M-Partneri tegevust väga otseselt. Paljud projektid jäid seisma, mistõttu tuli osa töötajaid koondada ja ettevõtte tegevus kohandada vastavalt vähenevale nõudlusele.
Sel keerulisel ajal õppis M-Partner aga kõige väärtuslikumaid õppetunde. Just raske töö, pühendumine ja paindlikkus olid need omadused, mis aitasid ettevõttel ellu jääda ja kriisist tugevamana väljuda. See kogemus kinnitas, kui oluline on suutlikkus kohaneda ja vastupidavus isegi siis, kui olukord on keeruline ja väljakutsed näivad ületamatud. Tänu sihikindlale tegutsemisele ja meeskonna pühendumisele suudeti keerulistest oludest läbi tulla ja pärast kriisi taastuda ning uuesti kasvada.

Innovatsioonid ja muutused värbamises: paberist digitaalseteks lahendusteks

M-Partneri algusaegadel oli värbamistöö väga erinev sellest, mida tänapäeval ette kujutatakse. Paberimajandus täitis igapäevast töökorraldust ning iga tööotsing tähendas kümneid või sadu lehekülgi paberit, mis kõik tuli füüsiliselt talletada. Marko kirjeldab seda järgmiselt: “Kontoris oli vähemalt tonn paberit. Mäletan, kuidas Mainori peakontorisse sisenedes olid kaustade virnad sadu meetreid pikad koridorides.”

Paber oli vältimatu osa igast protsessist, alates kandidaadi CV-st kuni praktiliste ülesanneteni. Kandidaadid tulid tihti oma CV-d kontorisse kohale tooma, sest paljudel ei olnud isegi meiliaadresse, isegi mitte telefoninumbreid. Ajalehtedes avaldatud töökuulutused olid peamised viisid kandidaatide leidmiseks ning kõik info pidi füüsiliselt kogutud ja arhiveeritud olema.

Aastate jooksul toimunud tehnoloogia areng on toonud märkimisväärsed muutused sihtotsingu metoodikatesse. “Kui näiteks algusaegadel pidid sihtotsingut tehes helistama ja mängima potentsiaalset klienti, et saada kellegi andmeid, siis täna on suurem osa informatsioonist sotsiaalmeedias või internetis olemas,” selgitab Marko. Sellised muutused on teinud värbamise kordades läbipaistvamaks ja tõhusamaks.

Täna on kogu see info digitaliseeritud – paberikasutus on muutunud marginaalsekst. “Meil ei olegi printerit,” ütleb Marko naeratades, mis illustreerib hästi, kuidas oleme täielikult digitaliseerimisele üle läinud ja tänapäevaste lahendustega ajaga kaasas käinud. See üleminek tegi värbamisprotsessi mitte ainult tõhusamaks, vaid ka paindlikumaks, muutes võimalikult kiirelt reageerimise klientide vajadustele meie üheks konkurentsieeliseks.

Iseseisvust ja lahendusi soodustav töökultuur

M-Partneris on läbi aastate hoitud kindlat juhtimispõhimõtet – usaldus töötajate suhtes ja mikromanageerimise täielik vältimine. “Me ei vaja siia inimesi, kes vajavad juhtimist,” ütleb Marko, rõhutades, et töötajatele antakse eesmärk ja vabadus ise leida viis selle saavutamiseks. Kui tekib küsimusi, oodatakse lahendusettepanekuid, mitte lihtsalt probleemi esitamist. See lähenemine on aidanud luua tugeva ja iseseisva töökultuuri, mis keskendub lahendustele, mitte takistustele.

Marko usub, et hea meeskond vajab vabadust ja vastutust. “Kui sul on häda või probleem, räägi sellest ja leiame koos lahenduse. Kuid igaüks vastutab oma projekti ja tähtaegade eest – see on täiskasvanulik suhe vabaduse ja vastutuse vahel,” selgitab ta.

Lisaks rõhutab Marko aususe ja läbipaistvuse tähtsust nii ettevõtte sees kui ka klientidega suhtlemisel. „Kui kandidaati pole viiendaks detsembriks leitud, ütlen seda kohe, mitte detsembri lõpus. Kommunikatsioon on võti usaldusväärsete suhete hoidmiseks,” märgib ta.

M-Partner HR-i meeskond on küll väike, kuid väga tõhus, ja oluline on olla valmis mitmekesisteks ülesanneteks ning panustada seal, kus parasjagu vaja. See dünaamiline ja kohanemisvõimeline töökultuur toetab lähenemist, kus “ei” ei ole vastuvõetav – oluline on leida lahendusi ja edasi liikuda.

Tulevikuperspektiiv ja rahulolu hetked

M-Partneri teekond on olnud täis väljakutseid, kuid ka rohkelt saavutusi ja rahulolu hetki, mis inspireerivad igapäevast tööd. Kui küsida, mis teeb Markole kõige enam rõõmu, toob ta välja pikaajalised kliendisuhted, mis on olnud ettevõtte eduloo alustalad. “On ettevõtteid, kus üle 75% töötajatest on meie leitud. Kui kuulen klientidelt, kuidas nende äri on meie töö tulemusena kasvanud, siis tunnen, et oleme midagi olulist saavutanud,” jagab ta.

Samuti pakuvad rahulolu meeskonna sisemised saavutused, mis on olnud olulised verstapostid ettevõtte arengus. Üks näide on värbamistarkvara kasutuselevõtt – omal ajal tundus see tõeline innovatsioon, aga täna on see sama loomulik kui lingist ust avada. Värbamistarkvara kasutuselevõtt võimaldas M-Partneril värbamistegevusi automatiseerida ja jälgitavust parandada, mis omakorda suurendas meie teenuste täpsust ja kiirust. Need väikesed, kuid strateegilised sammud on aidanud M-Partneril kasvada ja oma protsesse paremaks muuta.

Pärast 22 tegutsemisaastat keskendub M-Partner jätkuvalt kvaliteetsele personaliotsingule, jäädes truuks sellele, mida nad oskavad kõige paremini – juhtide ja spetsialistide leidmine. Ettevõtte selge visioon ja fookus on aidanud neil olla stabiilne partner nii klientidele kui ka oma meeskonnale. “Me ei püüa midagi muuta 180 kraadi, vaid tahame jätkata selles, milles oleme head,” selgitab Marko, rõhutades stabiilsuse olulisust.

M-Partneri edu põhineb töökusel ja järjepidevusel – omadustel, mis on ettevõtet edasi viinud läbi kõigi nende aastate. Need on põhimõtted, mis aidanud ettevõttel edasi liikuda ning jäävad ka tulevikus M-Partneri alustaladeks.


M-Partner HR on 22 aastaga tõestanud, et väikesed, kuid sihikindlad tiimid võivad saavutada suuri asju. Läbi väljakutsete, muutuste ja tähendusrikaste hetkede on ettevõte jäänud truuks oma põhiväärtustele – lahenduste leidmisele, professionaalsusele ja töökusele – ning loonud püsiva jälje Eesti HR-maastikule. M-Partneri edu aluseks on alati olnud võime pakkuda rätsepatööd ja kohaneda muutuvate oludega, olles samas kindlalt pühendunud klientide ja oma meeskonna edule.

“Meil on olnud vabadus ja vastutus,” ütleb Marko. “See on kultuur, kus igaüks teab, mida teha, ja tunneb uhkust selle üle, mida on võimalik saavutada.” Olgu ees ootamas veel vähemalt sama palju inspireerivaid aastaid, täis uusi projekte ja rahulolevaid kliente!